Paskelbta

Meilės laiškai Gmail Promotions skiltyje: GSP

I throw your love letters down the toilet,
You used to write me every day.
I throw your love letters down the toilet,
But they just won’t flush away.

Klausiau savo mylimo Nigel Burch & the Flea-Pit Orchestra ir išsijuosus tryniau šiukšles iš Gmail’o, o baigusi su Spam katalogu eilinį kartą susimasčiau, ar Promotions skiltis labiau priskiriama prie šiukšlių, ar prie naudingos informacijos. Ta proga nuėjau iš išsiunčiau old-school atvirlaiškį bičiuliui, tegul džiaugiasi.

Milda Prušinskaitė ir Gmail Sponsored Promotions

Elektroninis paštas anksčiau buvo toks visiškai suasmenintas dalykas, beveik kaip senos geros pašto dėžutės, į kurias dabar nebent lankstinukus apie plastikinius langus ir perkamus butus mėto (na, dar būna, kad sąskaitą gauni arba pranešimą, kad nesumokėjai baudos už parkingą). Todėl kai Gmail atsirado Promotions skiltis ir joje pradėjo šmėžuoti skelbimai, nemažai vartotojų suraukė nosis.

O, kiek daug surauktų nosių turėtume, jei visi žinotų, ką su jų pašto turiniu daro Gmail Sponsored Promotions (GSP) skelbimai! Kas nežino, tai čia būtent tie pusiau tikri laiškai, kabantys virš tikrų tikriausių naujienlaiškių, Promotions skiltyje:

Gmail Sponsored Promotions-example

Kodėl apie juos pasakoju? Todėl, kad GSP gali būti ypač efektyvūs dėl kelių priežasčių:

  1. Gmail Sponsored Promotions galima taikyti pagal demografiją (tinkamiausias amžius šiai reklamos formai Lietuvoje – iki 34 metų. True story).
  2. Pirmas punktas – tik gėlytės lyginant su tuo, kad GSP skelbimus galima taikyti pagal raktinius žodžius. Spėkit, iš kur tie raktiniai žodžiai traukiami? Ogi iš laiškų turinio (dabar laikas raukti nosis)! Jeigu aš noriu reklamuoti lėktuvų bilietus, tai turbūt rinksiuos raktinius žodžius, susijusius su kelionėmis, atostogomis ir pan.
  3. Dar turbūt nenugriuvot iš susižavėjimo, tai štai: GSP skelbimus galima taikyti pagal KONKURENTO pavadinimus. Štai pavyzdžiui, susikūrėte elektroninę buitinės technikos parduotuvę ir taikotės įkąsti seniau rinkoje esantiems konkurentams. Aišku, ieškosite potencialių klientų, kurie perka. Įsimetate tų konkurentų pavadinimus kaip raktažodžius į GSP kampaniją – prašom, skelbimai rodomi vartotojams, kurie savo Gmail šiukšlynėlyje prilaiko el.laiškus su konkurentų pavadinimais. Pasiūlot geras kainas, gaunat klientų. Dabar jau galite griūti iš susižavėjimo.

Vis dėlto kelias į sėkmę su GSP nėra vien rožėm klotas (poetiškai aš čia). Prieš puldami kurti skelbimus (apie kūrimą šį sykį nerašysiu, nes viskas labai smulkiai paaiškinta oficialiame Google AdWords žinyne anglų ir lietuvių kalbomis), turėkite galvoje štai ką:

  • Mokate už kiekvieną laiško atidarymą, taigi būkit mieli, pasistenkit, kad atidaręs “laišką” vartotojas turėtų supratimą, koks gėris jam siūlomas ir kad norėtų eiti toliau arba bent jau išsisaugotų skelbimą savo gmail ir/ar persiųstų jį draugui. Neužteks vien tik įdėti paveikslėlį ir paskui keiksnoti, kad reklama Gmail neefektyvi.
  • Paprasčiausia GSP skelbimus kurti su Ad Gallery, bet paprastumo, tiesą sakant, ten nėra daug: skelbimo dėliojimas atima nemažai laiko: kol keliose vietose surašai tinkamus tekstus, kol sukeli paveikslėlius, kol peržiūri.
  • GSP skelbimai greitai nusidėvi, todėl pasiruoškite juos (arba bent jau tikslines auditorijas) nuolat kaitalioti. Kiek teko dirbti, tai 2 savaitės yra normalus laikotarpis, per kurį reikia pakeisti bent jau “subject” tekstus, kad nesumažėtų spaudžiamumas. Kita vertus, kas iš to spaudžiamumo, jei vartotojai nekonvertuos, todėl nuolat stebėkite, kaip elgiamasi su jūsų GSP skelbimais ir neignoruokite mažėjančių atidarymo rodiklių: jei jau jie pradėjo kristi, tai turbūt ir nebepakils; laikas keisti skelbimus.
  • Jei tikitės paleisti GSP su pakartotine rinkodara – nesitikėkite. Kol kas ji neįmanoma su šia reklamos forma. Gal ateityje.
  • Norite elgtis korektiškai ir per dažnai nelįsti vartotojams į akis su Gmail Sponsored Promotions? O negalite! Dažnio ribojimas kol kas taip pat neįmanomas.

Apskritai GSP yra galingas įrankis, ir bent jau mano atveju jis dažnai veikia kur kas efektyviau nei Google Display Network skirtos kampanijos, tačiau, kaip ir su kiekviena priemone, su Gmail Sponsored Promotions reikia testuotis ir išmokti elgtis tinkamai.

I want gas bills, I want junk mail,
not letters stinking of perfume.

P.S.: Jei norite pasiklausyti ar pasiklausinėti apie GSP skelbimus daugiau, tai visada kviečiam į AdWords mokymus. Ir vėl vos susilaikau nepridūrus, kad būtų geriau, jei mūsų direktoriaus nespaustumėt dėl nuolaidų, bet nepridursiu. Mums jūs visi vienodai brangūs 😉

Blogo įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė