Paskelbta

Tėtis, mama, samagono fabrikėlis, SEO ir AdWords

“O ką tu labiau mylį – tėtę ar mamą?”, – klausia pagyvenusi teta keturmečio raudonskruosčio berniuko per giminės susitikimą.

Vaikas, žinoma, ima bliauti, bėga nuo tos nenormalios tetos ir slepiasi už užuolaidos. Tetutė linksmai krizendama nusisuka ir imasi aptarinėti ketvirtos eilės pusbrolio žmonos šalikėlį. Vaikas visam laikui prisimins šį klausimą ir net užaugęs kiekvieną sykį nusipurtys, vos tik pagalvojęs, kaip bjauru ir neteisinga liepti šitaip rinktis.

Na ar įmanoma išsirinkti, ką labiau myli - tėtį ar mamą? Gerai, kad mūsų su broliu šito niekas niekada neklausė, todėl maži buvome visada išsišiepę.

Tai tetai jis paaugęs niekada nesiųs kalėdinių atvirukų ir savu noru niekada, niekada nevažiuos pas ją į svečius. Jis užaugs ir taps interneto rinkodaros specialistu, galbūt įkurs savo nedidelę įmonę, užsiimančią Google AdWords ir SEO, ramiai sau dirbs ir vargo nematys, kol…

“O ką man geriau pirkti – SEO ar AdWords?”, – klausia klientas. Agentūros žmogus susiima už galvos ir gailiai atsidūsta. Mintyse jis iš nevilties daužo tą savo vargšę galvą į stalą ir svajoja apie laikus, kai nebebus tokių klientų, kurie uždavinėtų šį klausimą. Kodėl?

Todėl, kad dažniausiai svetainei reikalingi ABU – tiek SEO, tiek mokama reklama paieškos sistemose. Abi šios priemonės padeda atsivesti į tinklapį vertingą lankytojų, aktyviai ieškančių svetainės siūlomų produktų (“turiu pinigų ir atiduosiu juos tam, kas pirmas pasipainios po nosimi!”). Abi šios priemonės yra vienodai svarbios, turi vienodą tikslą, bet yra žiauriai skirtingos. Priminsiu tik, kad SEO – tai svetainės optimizavimas paieškos sistemoms tam, kad klientai rastų tą svetainę pagal svarbias užklausas NATŪRALIUOSE rezultatuose. AdWords – skelbimai Google paieškos rezultatuose pagal svarbias užklausas, kai reklamuotojas sumoka už kiekvieną paspaudimą.

Keli dalykai apie kiekvieną iš jų:

  • Inercija 
    Iš bėdos AdWords paieškos kampaniją galima paleisti per 5 minutes. Pavadinai, sumetei kelis raktinius žodžius, sukurpei šiokį tokį skelbimą – viskas, skelbimai rodomi pirmose pozicijose. Per penkias dienas išpardavei visų metų asortimentą ir likusias 362 dienas gali atostogauti? Sustabdai kampaniją ir ramiai sau krapštai nosį.
    Su SEO – not so fast. SEO yra kaip didžiulis traukinys, reikalaujantis daug pastangų, išmonės ir laiko išjudinti jį iš vietos: praeina nuo kelių dienų iki kelių mėnesių, kol pradedi jausti apčiuopiamus rezultatus. Bet jau kai įsivažiuoja, tai sustabdyk, kad geras: srautas eina ilgai, didelis ir nemokamas! Tačiau vėl reikia pakeitimų? Stokit, gerbiamasis, į eilės galą su savo pakeitimais, mes tuoj pasižiūrėsim, paindeksuosim ir tada sugalvosim, kur čia jus tuose Google rezultatuose padėti. Pabandykite įsivaizduoti, kaip sužaisite su SEO, jei norite paleisti savaitės trukmės akciją. Atsakysiu, kol dar neužsigalvojote negyvai: niekaip.
  • Matomumas
    Dažniausiai Adwords skelbimai rodomi Google rezultatų viršuje. Juose prirašyta visokiausių patrauklybių, tokių kaip “pirk dabar”, “tik šiandien – 20% nuolaida”, “akcija” ir t.t..
    Po jais esantys natūralūs rezultatai yra daug statiškesni, ne tokie lankstūs, tačiau šiek tiek išprusęs vartotojas žino, kad jie *turėtų* būti patikimesni, nes šie rezultatai – tikri, už juos nesumokėta. Vadinasi, jeigu tinklapis yra pirmoje organinių rezultatų vietoje, jis to nusipelnė.
  • Kaina
    AdWords paspaudimai yra mokami. Leidžiant reklamą, kiekvienas lankytojas tinklapiui kainuoja, net jei 80% jų palieka svetainę iškart po atėjimo (tokiu atveju žiūrėkite, kokiais raktažodžiais reklamuojatės!). Priklausomai nuo konkurencijos, svetainės kokybės ir dar krūvos dalykų, už kiekvieną lankytoją galima sumokėti ir labai solidžias sumas.
    SEO dirba su nemokamais rezultatais. Tai, ką investuojate į SEO paslaugas, vėliau išvirsta į puikius lankytojus, kurie gražiai elgiasi svetainėje. Ir kuo jų daugiau, tuo labiau jie džiugina, nes tai reiškia, kad investicijos į SEO atsiperka. Kita medalio pusė – kokybiškos SEO paslaugos kainuoja oi kaip nepigiai. O jei nusipirksite pigiai, tai paskui reikės pirkti dar ir brangiai, kad ištaisytų visokių ubagų pridarytas klaidas, ir čia geriausiu atveju. Blogiausiu – teks keisti visą svetainę iš pagrindų ir pradėti nuo nulio.
  • Abejotinos temos
    Per AdWords nepareklamuosi bet ko. Juk yra verslų, kurie užsiima vaistais, ginklais, prekyba žmonėmis, fejerverkais, narkotikais, alkoholiniais gėrimais ir t.t. Tikslesnį sąrašą, ko negalima reklamuoti, rasite oficialiame AdWords pagalbos straipsnyje.
    SEO leis pakelti nereklamuotiną verslą į natūralių rezultatų aukštumas, net jei turite samagono fabrikėlį Dzūkijos miškuose ir dėl kažkokių priežasčių norite juo pasipuikuoti:Ką čia bepridursi - gerai padirbėta tiek su AdWords, tiek su natūraliais rezultatais :)
  • Virš Google
    AdWords
     skelbimai, kaip žinia, veikia tik Google paieškoje. Na, dar galime priskaičiuoti tuos paslaptingus Google Partner Sites – svetaines, kurios naudoja Google paieškos variklį. Tai reiškia, kad skelbimai praktiškai bus rodomi TIK Google.
    Google yra populiariausia, geriausia, gražiausia paieškos sistema, bet ji nėra vienintelė. Ok, Lietuvoje ji praktiškai vienintelė, tačiau jei iškišime nosį už jos ribų, atsiras kitos. Štai Rusijoje pusiau karaliauja Yandex, JAV turi net keletą pasirinkimų. Dirbdami su svetainės SEO, rezultatus kelsite ne tik Google, bet ir tose kitose paieškos sistemose. Vienu šūviu keli zuikiai, o jūs ką galvojote!

Taip vardinti ir smulkintis galima be galo be krašto, bet jūs supraskite esmę: AdWords ir SEO yra du skirtingi dalykai, du neatskiriami svetainės palydovai. Jie yra svetainės žemė ir dangus, diena ir naktis, saulė ir lietus, tėtis ir mama! Bandyti išsirinkti, kuris vertingesnis, yra beprasmiška, nereikalinga ir kenksminga. Jie privalo būti kartu, tik tada internete vyraus taika, ramybė, visi bus sveiki ir laimingi.

Jei dar nebuvote Google AdWords mokymuose, tai labai kviečiu ir savo, ir kolegų vardu. Daugiau pasiskaityti ir į juos užsiregistruoti galite štai čia. Subtilybės, visokie segmentai, sudėtingos ataskaitos ir kitokios įdomybės laukia jūsų ir sulaukti negali.

Jei įdomi SEO dalis, tai žinokit, mes turime puikų SEO mokymą, kurį veda nerealus pasakorius, ir visus džiugina žiniom taip, kad prie šių mokymų eilės rikiuojasi. Registruokitės ir nestabdykit, nes tikrai daug sužinosite!