Paskelbta

9 metų šuns išmintis: kodėl AdWords jums į sveikatą

Šiandien mano kalė Runa švenčia savo devintąjį gimtadienį. Na kaip švenčia. Pūpso ji ant sėdmaišio darbe ir knarkia, o aš dirbu ir eilinį kartą sentimentaliai snarglėjuosi, kokia ji faina ir kaip man pasisekė, kad ją turiu. Taip išeina, kad švenčiu aš, o ne mano kalė.

runa

Apskritai į žiemos pabaigą pramušė, kaip Mikutavičius dainavo, ant gerumo: norisi ką nors prasmingo nuveikt, parodyt, sukurt, paaukot, pamokyt. Atrodo, kad tikri naujieji metai prasideda pavasarį.

Tai šiandien noriu aš jums parašyti,  kodėl, pradėjus prieš 11 metų dirbti su AdWords, niekaip negaliu sustoti žavėtis šita platforma ir kodėl visus raginu jais naudotis.

  1. Lankstumas. Jeigu teko prisėsti prie AdWords, matėte, kiek ten visko įmanoma nustatyti: raktiniai žodžiai, jų atitikties tipai, skelbimų tekstai, laiko, vietos nustatymai, eksperimentai, skelbimų plėtiniai, dar visa krūva gėrio. Visa tai leidžia kurti ir optimizuoti efektyvias kampanijas. Tokias efektyvias, kad net graudu darosi (vėl sentimentalumas, atleiskit, tuoj nubrauksiu ašarą).
  2. Nesunkus efektyvumo matavimas. Na kas gali būti lengviau: žiūri į išleistus pinigus, matai, kur jie nuplaukė, ką gero nuveikė lankytojai  ir darai išvadas, kaip elgtis toliau. Lankytojų analizė – labai svarbi šio punkto dalis. Be abejo, tam reikės Google Analytics ir nemažai žinių, bet juk tam ir yra mūsų mokymai, ar ne? 🙂
  3. Galimybės plėsti. Beveik iki begalybės.  Taip pat labai paparasta: paleidžiat reklamą, bet ne nosį krapštot, o sekat, kas su ja vyksta. išsigryninat, kas veikia, o tada imatės platinti, ieškoti, kaip pritraukti normalius konvertuojančius vartotojus, o ne kokius pašlemėkus. Aišku, viskas gali kiek užtrukti, bet kuo mažiau krapštysit nosį, tuo greičiau nustosit grybus vesti į svetainę, o ilgainiui daugelis lankytojų bus geri žmonės (na, tie, kurie perka ar šiaip kažką konvertuoja). Nuolat dirbdami su paskyra nė nepastebėsite, kaip iš vargano 100 eurų per mėnesį biudžeto pradėsite leisti 1000+. Ir nebus gaila, nes AdWords efektyvumą išmokom matuoti antrame šio sąrašiuko punkte, taip?
  4. Greitis. Jeigu nieko ypatingo nereikia, tai AdWords tik švyst ir paleidai. Be to, tarkim, pasikeitė akcija arba sukurpei kažkokią naują paslaugą, kurią reikia iškomunikuoti. Vėl, atsidarei, švyst ir paleidai. Neapsimoka? Raktažodis pritraukia armiją bambukų, kurie nežino kaip elgtis svetainėj? Šast – sustabdei, ištrynei ir pamiršai.
  5. Matomumas. Galima ilgai kalbėti apie SEO naudą, ir aš visiškai tikiu optimizavimu paieškos sistemoms (net keista, prieš porą metų buvau tą tikėjimą praradus, bet stabilumu aš niekad nepasižymėjau, išskyrus ilgus metus su AdWords), bet let’s face it: AdWords rezultatai rodomi viršuje, užima nemažai vietos. Jei po jais atsiduria ir tos pačios svetainės natūralūs rezultatai – tuo geriau: tada jau žiū, gera pusė rezultatų puslapio paimta, konkurentams ir kitiems pašlemėkams nebėra kur dėtis.
  6. Svarbus visos rinkodaros pyrago gabalėlis. Mes vis kalbame ir kalbame, kad AdWords yra raktas į sėkmę. Na ne, kartais tikrai šiek tiek perlenkiam lazdą: kartais tikrai reikia kitų kanalų. Štai jums pavyzdys: greitieji kreditai internetu. Daugelis konversijų, be abejo, ateina būtent iš interneto, bet ar pastebėjote, kad daugeliu atvejų tuo pačiu metu būna paleista kampanija per TV? Tik spėji išjungti televizijos reklamą, ir jau, žiūrėk, tiūtiū konversijoms internetu. Tačiau vien TV reklamos irgi nepakanka, nes organiniuose Google rezultatuose retai kada būna aiški reklaminė žinutė, kviečianti konvertuoti. Čia tik šiaip pavyzdys, galima jų prirankioti ir kitose srityse.
  7. Bandos jausmas. Šitas kitomis aplinkybėmis skambėtų neigiamai, tačiau kalbant apie AdWords, jis dažnai pasitarnauja: jei konkurentai naudoja AdWords, jeigu jie sutinka mokėti už kiekvieną lankytoją, tai kažkas juose turi būti gero, ar taip?
  8. Dinamika. Ne, aš čia ne apie grupę, o apie tai, kaip keičiasi sistema. Kažkada jau rašiau apie savo nuotykius tais laikais, kai reikėjo viską rinkti ir daryti rankomis, kai reikėjo keltis naktimis ir stabdyti kampanijas, o kitą dieną popiet jas vėl paleisti. Dabar kas kelis mėnesius atsiranda kas  nors naujo. Vieni patobulinimai viešinami garsiai, kitus reikia tyliai ramiai susiieškoti. Tik nereikia tingėti ir užmigti tame, ką jau žinote ir suprantate.

Nesileisiu į smulkias kalbas apie kiekvieną galimybę: noriu pasilikti ateities grafomanijos priepuoliams. Einu kokią karūną savo Runai sukonstruosiu, nes 9 metai – jums ne juokas!

Be abejo, primenu, kad Digital Academy vis kviečia ir kviečia į mokymus: tiek AdWords, tiek Analytics, tiek kitus, susijusius su interneto rinkodara.