Paskelbta

AdWords automatinės taisyklės: kaip elgtis, kai ateina ruduo

Nemėgstu rudens. Rudenį pradedu pavydėti meškoms, kurios užmiega žiemos miegu, arba žąsims, kurios išskrenda į šiltus kraštus (ot radau kam pavydėti). Ir vis dėlto, šis spalis man patinka. Patinka ne tik dėl to, kad jo dalį pratupėjau saulėtoj ir šiltoj Kalifornijoj besimokydama kartu su keliolika tikrai kietų AdWords specialistų iš viso pasaulio. Patinka jis man dėl to, kad vis dar nėra darganos, šaltis dar pakenčiamas ir gana sausa. Tokiu metų laiku nėra ko daugiau ir norėti. Ruduo – puikus metas sentimentams, tai šiame įraše šiek tiek padūsausiu apie praeitį.

adwords-automatines-taisykles-1

Retai praleidžiu progą paloti, kad štai jau daugiau nei 10 metų dirbu su Google AdWords, kad tuo metu Lietuvoje AdWords reklamos dar niekas nebūtų paleidęs, o mano pirmas klientas buvo amerikiečių įmonė, užsiėmusi labai naudingu verslu: žmonės iš visų JAV paštu siųsdavo VHS su namūdiniais įrašais, o kliento kontora juos paversdavo į DVD ir… siųsdavo tiems žmonėms atgal. Paštu. Romantika!

adwords-automatines-taisykles

Tai štai, tais gūdžiais VHS laikais nenaudojome Analytics (ex Urchin),  bet užsakymų skaičių matydavome kliento sistemoje. Kai tik užsakymų vertė būdavo pakankama, turėjome staigiai stabdyti visas kampanijas, o kitą dieną jas vėl paleisti. Įsivaizduokite visą procesą: klientas su savo kromeliu sėdi Kalifornijoje, 9 valandomis atsilikdamas nuo mūsų. Biudžetai dideli, atsakomybė didelė, ir jokio automatizavimo.

Atidirbi dieną, o vakare jungiesi prie užsakymų tikrini. 11 vakaro – patikrini. Vidurnaktis – tikrini, užmiegi. Ketvirtą ryto patikrini, nusikeiki, išjungi. Šiandien viskas būtų kitaip. Ir sakydama “kitaip” turiu galvoje ne tik kitokį kliento verslo modelį, bet ir kampanijų administravimą ir suvaldymą.

Esmė: kartais prireikia laiku sustabdyti kampanijas. Nesvarbu, kad jas riboja dienos biudžetas: kartais jos turi eiti tik iki tam tikro kiekio konversijų ar tiesiog apsilankymų. Ir daugiau nebereikia žadintuvo: dabar galime naudotis puikiu AdWords įrankiu – automatinėmis taisyklėmis.

Automatines taisykles rasime bet kuriame paskyros lygyje (tiek prie kampanijų, tiek prie skelbimų grupių, tiek prie raktažodžių, skelbimų ir pan.). Taigi bet kur galime tas taisykles ir sudėlioti: reikia tik pažymėti, su kokiais skelbimais (ar kampanijomis, ar dar bala žino kuo), kada (ar kaip dažnai) ir ką norime išdarinėti ir išsaugoti. Viskas.

Štai jums pavyzdys, kaip atrodo automatinės taisyklės skelbimų grupių lygmenyje:

adwords-automatines-taisykles-2

O štai kaip atrodo, kai pasirenkame “sustabdyti skelbimų grupę, kai…”:

adwords-automatines-taisykles-3

Čia galime rinktis, kurias grupes taisyklė turėtų paveikti, kokie reikalavimai, koks taisyklės paleidimo dažnis ir kitus parametrus. Gal atrodo sudėtingai, bet taip tikrai nėra (pažadu, tai yra 100 kartų lengviau nei keltis 3 valandą nakties vien tam, kad susivoktum, ką reikia daryti su kampanijomis!)

Naudokit automatines taisykles, žmonės gerieji. Naudokit, nes jos geros ir veikia puikiai!

Tačiau yra keletas dalykų, kuriuos derėtų atsiminti apie AdWords automatines taisykles:

– Nedėkite taisyklių be jokio reikalo (kartais iš tiesų jų neprireikia), žinokite, ką būtent norite jomis pasiekti;

– Jei automatinėmis taisyklėmis keliate dienos biudžetą ar max CPC, nepamirškite uždėti ribos;

– Atkreipkite dėmesį į dažnį (frequency): jei tikslas yra sustabdyti kampaniją, kai pasiekiamos 325 konversijos, tai tikrinti reikėtų bent jau kas valandą;

– Jei norite sustabdyti kampaniją taisyklėmis ir ją vėl paleisti, nepamirškite sukurti ir paleidimo taisyklės: kiekvieną žingsnį reikia apgalvoti iki galo;

– Būtinai stebėkite, kaip taisyklės keičia bendrą kampanijų veikimą, nes pati AdWords sistema nėra labai gudri (negaliu patikėti, kad tai ką tik parašiau): ji elgiasi taip, kaip jai nurodote JŪS.

Daugiau apie jas sužinosite oficialiame AdWords pagalbos žinyne lietuvių ir anglų kalbomis, bet jeigu tingite skaityti, tai ateikite į Google AdWords mokymus pažengusiems (dar būtų puiku, kad nebūtumėt ten jokių nuolaidų prisiderėję), papasakosiu ir paaiškinsiu. O aš einu dar šiek tiek pasidžiaugti besibaigiančiu spaliu ir prisiminti dar ką nors gražaus.

Blogo įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė