Paskelbta

AdWords kampanijų eksperimentai: kas nutinka į kokakolą įmetus „Mentos”?

Prieš maždaug 12 metų su broliu nuėjom į parduotuvę, nusipirkom didelį butelį kokakolos, pakelį Mentos saldainių ir nusprendėm išmėginti tai, ką matėm viename video. Ne, prieš 12 metų toli gražu jau nebuvom vaikai. Taip, mes sumetėm visa pakelį saldainių į butelį ir dar spėjome jį pakratyti, iš jo tryško fontanai, kurie smarkiai nustebino stotelėje troleibuso laukusius žmones. Tiesa, ar jie stebėjosi pačiu fontanu, ar mumis, kurie susigalvojo tokias nesąmones, mes neklausėme.

adwords-kampaniju-eksperimentai-milda-blog

Iš anksto žinojome, kaip suveiks abiejuose produktuose esančios medžiagos. Tiesą sakant, iš anksto žinojome ir aplinkinių reakciją, bet labai knietėjo pamėginti, nes eksperimentuoti – smagu.

Ar matėte, kad ir Google AdWords sistemoje yra galimybė įmesti Mentos į kokakolą ir žiūrėti, kas nutiks? Nueikite į bet kurios kampanijos nustatymus, ten matysite štai ką:

google-adwords-eksperimentai (1)

Amžinasis BETA įrankis, kuris, deja, dažnai nepelnytai pamirštamas.

Kam reikalingi kampanijų eksperimentai?

Vaizdingai aiškinant, jeigu aš turiu butelį kokakolos ir pakelį mentos, aš žinau, kas bus, jei įmesiu vieną saldainį į butelį, tačiau norėčiau žinoti, koks rezultatas būtų, jei:
– Į butelį įmesiu ne vieną saldainį, o visą pakelį?
– Spėsiu tą butelį dar ir užsukti?
– Naudosiu ne kokakolą, o fanta?
– Naudosiu ne mentos, o kokius nors lenkiškus į „mentosus“ panašius saldainius?
– Bandyčiau bandymą atlikti burnoje? (??!)

Be abejo, galiu imti ir visus šiuos bandymus tiesiog imti ir atlikti, tačiau ir gėrimas, ir saldainiai kainuoja, be to, net ir arkliui aišku, kad tai yra bereikalingas produktų švaistymas (geriau jau nupirkt makaronų Maisto Bankui).

Google kampanijų eksperimentai leidžia pažiūrėti, kokius rezultatus gali atnešti tam tikri pakeitimai, neleidžiant jų gyvai iš karto, o suteikiant jiems ribotą erdvę. Paspaudus anksčiau minėtą „Experiments BETA“ nuorodą, mes nustatome, kad norime konkrečioje kampanijoje atlikti eksperimentą ir nurodome, kokį laikotarpį norime jį tęsti:

google-adwords-eksperimentai (2)

Viskas. Eksperimentas paleistas. Beliko susirasti kolos butelaitį ir keletą Mentos saldainių (jeigu jų koks paklaikęs Briuselio grifonas nesurijo, kol čia minkėmės po tuos nustatymus). Taigi keliaujame į kampaniją ir matome, kad skelbimų grupių vaizdas šiek tiek pasikeitė: iš įprastų žalių apskritimų matome štai tokias kolbas. Nuo to, kurią pasirinksime, priklausys, kaip elgsis visa skelbimų grupė:

google-adwords-eksperimentai (3)

Einame gilyn, į raktinius žodžius (ar svetainių temas, ar interesus, pagal kuriuos taikome reklamą – juk nemanėte, kad eksperimentai galioja tik paieškos kampanijoms?), susirandame mygtuką “Segment” ir pamygame “Experiment”. Štai ką pamatome:

google-adwords-eksperimentai (4)

Atsirado galimybė pakeisti eksperimentinę kainą: prie originalios maksimalios kainos už paspaudimą šiuo atveju pridėjau 20%, o nustatymuose esu pažymėjus, kad eksperimentuosiu su puse viso srauto, tai reiškia, kad pusė aukcionų turės max CPC €1, o kita pusė – €1,2.
Pasibaigus eksperimentui galiu įvertinti rezultatus ir paleisti eksperimentą visu pajėgumu arba jį nutraukti. Be abejo, nutraukti galima ir anksčiau laiko, bet juk nenorime pernelyg skubotų išvadų, ar ne?

Taigi eksperimentai gerai veikia jūsų kampanijas, savijautą ir sveikatą. Naudokite juos, tik atminkite keletą dalykų:
– Vienu metu vienoje kampanijoje galimas tik vienas eksperimentas;
– Jeigu nežinote, ko tikitės iš eksperimento, geriau jo ir neleiskite :);
– Galima eksperimentuoti su raktažodžiais (taip pat ir neigiamais), skelbimais ir skelbimų grupėmis (tiek keičiant CPC, tiek pridedant naujų frazių, tekstų ir t.t.);
– Eksperimento negalėsite paleisti, jei naudojate automatinį kainų nustatymą;
– Eksperimentai GALI neigiamai paveikti raktažodžių kokybės balą (šmikiai);
– Leidžiant kai kuriuos eksperimentus, teks pasidaryti skelbimų grupės kopiją (pavyzdžiui, norint išbandyti, kaip veiktų pagrindinio maksimalaus CPC pakeitimas visai skelbimų grupei, o ne pavieniams raktažodžiams);
– Išsivadėjus kokakola niekaip nereaguoja su Mentos.

Daugiau informacijos apie AdWords kampanijų eksperimentus rasite oficialiame Google pagalbos žinyne anglų arba lietuvių kalbomis. Sėkmės!

P.S. Beje, šiandien perskaičiau, kad tas kolos fontanėlis atsiranda ne dėl cheminės, o dėl fizikinės reakcijos: Mentos saldainiai dėl daugybės plonyčių cukraus sluoksnių turi tokias mažas mažas poras, kurios sutraukia visą koloje esančią angliarūgštę. Štai jums ir fontanas. Jei dar neatlikinėjot, eikit išbandyti. Skirtingai nuo AdWords kampanijų eksperimentų, šitas visada sukelia bent jau šypseną :).

Blogo įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

seven + 17 =