Paskelbta

Apie kasdienių gaisrų gesinimą

Ryte gėriau kavą ir žiūrėjau pro langą, kur gatvėje sustatyti kaimynų automobiliai. Kažkada ir mano baltasis opelis ten stovėjo. Užplūdo prisiminimai.

Prieš gerus metus taip pat sėdėjau ir gėriau kavą, žiūrėdama pro langą į baltąjį savo gulbiną, kai staiga pastebėjau iš po jo kapoto virstančius dūmus. Nei iš šio, nei iš to, nuo pat ryto! Svečiuose buvo tėtis, abu be žodžių puolėm į lauką su vandens kibiru, atsidarėm kapotą, šliūkštelėjom vandens ant atvira liepsna degančio generatoriaus, išpurškėm dar ir gesintuvą, o po to ilgą laiką visiem pasakojom, kaip užsikūrė (suprask, užsidegė) mano opelis.

Gaisrus gesinti būtina kuo skubiau, ir ne tik degančius opelėnus, namus ar kaimyno tvartą. Pažiūrėkit, kaip visi gaisrininkus gerbia. Tą akimirką nesvarbu, kas ką padegė: svarbu, kad kuo greičiau užgesintų. Tai žinokit, jeigu dirbate su Google AdWords, kiekvienas galite pabūti gaisrininku!

AdWords gaisras

Gaisras AdWords – tai paslėptos problemos, kurios iš pradžių gal ir nėra matomos, bet po kurio laiko pakvimpa degėsiais Analytics dalyje. Nesureagavus, kvapas tampa dūmais, o tada jau ugnimi spjaudytis pradeda arba jūsų pačių verslas, arba klientas (klientai, beje, kartais ugnimi spjaudytis sugeba ir telefonu!). Taigi pagalvojau, kad visai naudinga būtų surašyti, kaip aptikti gaisro židinius, kol jis dar nėra išplitęs.

  1. Kasdien prisijunkite prie paskyros. Net jei viskas važiuoja gerai, net jei Google Analytics rodo, kad niekas pernelyg nepasikeitė – prisijunkite. Paspauskite tą mygelį, kuris rodo grafiką ir pakaitaliokite jame vaizduojamas reikšmes: tai greičiausias būdas pastebėti, kad kažkas yra netaip. Palyginkite vakarykščius duomenis su užvakarykščiais, įsijunkite šiandieninius.
  2. Prisijungę prie AdWords paskyros, atkreipkite dėmesį į dešiniame viršutiniame kampe esantį varpelį. Jei prie jo yra raudonas šauktukas, pažiūrėkite, kas ten būna. Štai šio ryto pranešimai man:
    pranešimai
    Pridėti 179 raktažodžius? Yeah, right. Gal ačiū, bet aš šį kartą susilaikysiu, tačiau antras pranešimas – jau gaisro požymis. 2 skelbimų grupės be aktyvių skelbimų gali reikšti, kad arba aš tų skelbimų nesukūriau, arba jie nebuvo patvirtinti, arba buvo atmesti. Kur tas mano gesintuvas? Trečias pranešimas – galimybė įjungti Conversion Optimizer. Na ką, reikia eiti ir žiūrėti, kiek ten tos konversijos gali kainuoti, gal ir įjungsiu. Vienaip ar kitaip, į šiuos pranešimus reaguokime taip pat nekantriai, kaip reaguojame į Facebook’e raudonai užsidegančius pranešimus: jie dažnai žada mums įdomybių 😉
  3. Pasitikrinkime biudžeto išnaudojimą: Kasdien tikrinti gal ir neverta, ypač jei kampanijos tęstinės, tačiau labai nuoširdžiai patariu bent vieną kartą per savaitę užmesti akį į ištaškytą mėnesio biudžeto dalį ir pasiskaičiuoti, ar nenusišnekame su dienos biudžetu likusiam laikotarpiui. Jeigu matome, kad biudžetą reikia didinti, vadinasi, jis neįsisavinamas: tada lendame giliau ir žiūrime, kur yra spragos ir kodėl jis neįsisavinamas.
  4. Jei leidžiate search kampanijas, BŪTINAI pažiūrėkite “Search Terms” ataskaitą ir patikrinkite, ar neleidžiate dienos biudžeto nereikalingoms užklausoms. Jei reikia, pridėkite Negative raktažodžių.

Yra begalė dalykų, kuriuos, dirbant su Google AdWords, reikia sekti: CTR, Quality Score, lankytis Google Analytics ir žiūrėti, ką veikia lankytojai, už kuriuos sumokėjome, kaip jie konvertuoja, tačiau tai jau ilgalaikis procesas, o aukščiau išvardyti veiksmai turėtų būti tikrinami kone kasdien.  Tik nuolat prižiūrėdami paviršines problemas galime tikėtis, kad iš po Google AdWords paskyros kapoto nepradės verstis dūmai, o jie, patikėkite, tik ir laukia akimirkos, kai neapsižiūrėsime.

Kaip gesinti kasdienius gaisrus, kokias metrikas prižiūrėti ir kaip ką išdėlioti mes paprastai papasakojame per AdWords Advanced mokymus, tai labai kviečiame registruotis, konsultuotis, ginčytis ir tartis. 

Prirašiau, o dabar einu tvarkytis su savo gaisrais. Susitvarkykite ir jūs!

Įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė