Paskelbta

Dūdmaišiu groti sudėtinga. Linkėjimai iš Škotijos. Google AdWords namų darbai.

Šiandien perduosiu jums nuo Domo ir savęs linkėjimus iš Škotijos, kurioje esame visą šią savaitę.

Vėjas, žinokit, toks, kad nejuokinga: anądien mačiau, kaip vos nenuvirto dviratininkas. Išeini į gatvę, tai atrodo, kad tuoj tuoj nuskrisi namo su vėjeliu, nereiks net Ryanair bilieto dairytis.

Bet ką gi mes ten veikiam, toj Škotijoj?

O veikiam tai mes ohoho! Digital Academy, kartu su keliais universitetais iš skirtingų Europos Šalių, dalyvauja projekte  keistu pavadinimu – „Clustering Creativity“. Pasakoti apie patį projektą reikėtų ilgai, bet sutrumpinus galima paaiškinti taip: stengiamės sukurti mokymo metodiką, kad visiškai skirtingos mokymo įstaigos galėtų panaudoti medžiagą studentų paskaitoms. Dar kuriame sistemą, kurioje studentai, dėstytojai ir verslo atstovai galėtų bendrauti tarpusavyje ir vieni iš kitų išpešti naudos. Be to,  viskas dar turi būti ir kūrybiškai pateikta! Skamba sudėtingai, ir yra sudėtinga.

Su John Morrison, baisiai galvotu žmogum. Napier universiteto atstovas projekte
Su John Morrison, baisiai galvotu žmogum, Napier universiteto atstovu projekte.

Dėl to sudėtingumo mes ir pūpsome Napier universitete nuo ryto iki vakaro, o kaip reikiant apžiūrėti gražų ir jaukų Edinburgą tikriausiai nespėsime. Ir turbūt nespėsime rasti dūdmaišio, apie kurį Domas kliedi nuo pat atvažiavimo: kai tik baigiame darbus ir pagaliau išlendame į lauką, matome jau užsidariusias parduotuves. Gal ir gerai, kad nerasim to dūdmaišio, nes sudėtingų dalykų jau ir taip per akis.

Štai vakar skaičiau, kad grojimas dūdmaišiu – ypač nelengvas reikalas, ir kad nepriklausomai nuo muzikanto technikos grojant su kitais instrumentais, iš pradžių reikia imti į rankas tokį „practice chanter“, kas iš tiesų yra dūda be maišo. Kai daugiau mažiau įvaldai tą dūdą, tada po truputį pratiniesi tikrąjį dūdmaišį. Dar reikia gero mokytojo, kuris aiškintų teoriją, kaip ir kas veikia, net jei groji kitu pučiamuoju instrumentu. Dar sužinojau, kad jau kai pripūti tą maišą oro, sustabdyti grojimą nėra taip lengva. Oho.

O jei palyginsim dūdmaišį su Google AdWords paieškos kampanijomis?

Imant valdyti didelius biudžetus, sudėtingus nustatymus ir triaukštes strategijas be jokio plano ir išankstinio pasiruošimo, bus sunku. Taip sunku, kad atsidarę Google AdWords paskyrą tikriausiai net nežinosit, nuo kur pradėti, o jei ir pradėsite, tai turbūt kažkokį pelną matysite taip pat, kaip mes su Domu šią savaitę matom Edinburgo gyvenimą dieną. Arba taip, kaip aš šiomis dienomis matau savo šuniukus, paliktus Vilniuje 🙁 . Dėl to mes savo Digital Academy mokymų metu dažnai pabrėžiame, kad pradėtumėt nuo mažų dalykų:

  1. Pasirinkite, ką reklamuosite. Tarkim, turite el. parduotuvę, kurioje vienas prekes pardavinėjate su 30% marža, o kitas, nors galutinė kaina panaši – tik su 3%. Kurias labiau norėsite prastumti pirkėjams?
  2. Išsinagrinėkite, kaip jūsų paslaugų ar prekių ieško vartotojai. Čia pasitarnaus Keyword Tool įrankis, kurį naudodami sužinosite daug įdomybių. Dar jis gali šiek tiek paplanuoti ir būsimas išlaidas, bet aklai jomis nepasitikėkite, tebūna ten tik gairės su diiiiidele paklaida.
  3. Pašnipinėkite konkurentus (o kaip be šito?). Sužiūrėkite, ką jie siūlo, už kiek, kaip dėlioja akcijas ir t.t.. Jei dirbate su didelėmis rinkomis, yra nemažai įvairių įrankių, pavyzdžiui, Spyfu bet Lietuvoje teks pasėdėti ir padirbėti rankomis.
  4. Išgryninkite savo žinutes. Kuo esat pranašesni už konkurentus? Jeigu niekuo, ką nors sugalvokite. Svarbu rasti balansą: skelbimas turėtų būti kūrybiškas, bet nenueiti į lankas, kad potencialus klientas nesuabejotų jūsų sveiku protu.
  5. Susidėliokite AdWords paskyros struktūrą (mano mėgstamiausia dalis). Bendras patarimas, kurį nuolat kartojame AdWords mokymų metu – paskyra turėtų atspindėti tai, kas ir kaip išdėliota svetainėje, bet būna ir išimčių. Nepulkit iškart kurti kampanijų: paimkit old-school popieriaus lapą ir pasibraižykite, kaip viskas atrodys. Pamatysite, kiek skirtingų konstravimo būdų  atrasite! Kampanijos pagal šalis, kampanijos pagal miestus, kampanijos pagal prekinį ženklą, kampanijos pagal kategoriją, kampanijos pagal nuotaiką – ir kokių tik tų kampanijų nebūna!

Štai tada jau galite pradėti groti dūdmaišiu. Paleidžiate kampaniją, sekate rezultatus, optimizuojate. Jei reikia – perdėliojate struktūrą, paskirstote biudžetą, keičiate, makaluojate raktažodžius. Galimybių siaubingai daug.

 

Be abejo, visada kviečiame į savo Google AdWords mokymus (jei neprašote nuolaidų – kviečiame dar labiau!), kuriuose gausite ne tik kavos, spurgų ir visai dailių užrašų knygelių, bet ir pietus, ir pilnas kišenes žinių apie reklamą internete. Kadangi aną sykį rašiau, kad Domas – idėjų generatorius, tai beveik esu tikra, kad greitai pasiūlysime ir grojimo dūdmaišiu pamokas (ar tos pamokos jau skaitosi mano idėja?)