Paskelbta

Google vaizdinės reklamos vertinimas: lėktuve nėra gurmaniškos vakarienės

Sveiki gyvi!

Pirmiausia tai linkėjimai iš Mountain View miestelio Kalifornijoje. Atvažiavau čia į didžiulį Google suorganizuotą renginį, skirtą oficialių pagalbos forumų „Top contributor“ statusą turintiems dalyviams. Apie jį daugiau papasakosiu vėliau, tačiau nesusilaikiau nepasigyrus :).

Kelionė buvo ilga: porą valandų iki Frankfurto, iš jo – 11 valandų iki San Francisko. Tiek laiko leidžiant lėktuve, pradedi žvalgytis aplinkui. Lėktuve šalia manęs sėdėjo pagyvenęs prancūzas, su kuriuo persimetėme keliomis frazėmis. Skrydžio metu mus maitino (DAUG IR DAŽNAI), o mano kaimynas vis labiau pūtė akis ir bjaurėjosi maistu, ir vis atsigręždavo į mane pasiguosti, koks baisus tas maistas. Aš, tuo tarpu, sėdėjau ir galvojau štai ką:

„Kad ir ką bedarytume, labai svarbu žinoti, ko tikėtis. Lėktuve, bent jau skrendant ekonomine klase, niekas neneša maisto porceliano induose ir neduoda sidabrinių įrankių, ir daugeliui (kaip įsitikinau, ne visiems) plastikinės lėkštės yra savaime suprantamas dalykas. Tą patį galima pasakyti ir apie Google AdWords kampanijas: jeigu leisdami ir optimizuodami paieškos kampanijas tikimės, kad lankytojai konvertuosis (pirks, registruosis, pildys kontaktines formas ir pan.), tai paleidę Display kampanijas ir tikėdamiesi tokių pačių rezultatų, kaip iš paieškos, tapsime kaip tas mano kaimynas prancūzas, kuris raukė nosį ir demonstratyviai nusisukinėjo nuo lėktuvo maisto.”

google vaizdinės reklamos vertinimas

Google vaizdinės reklamos tinkle (GDN) kampanijos yra kitokios, dėl vienos paprastos, bet labai svarbios priežasties: jeigu per paiešką mes gaudome lankytojus, kurie aktyviai ieško mūsų paslaugų arba produktų, tai GDN mes stengiamės pasiekti nepažįstančius mūsų, mūsų prekinio ženklo, produkto, paslaugos, nežinančius, kaip galime palengvinti jiems gyvenimą. Natūralu, kad negalime tikėtis, kad pamatę reklaminį skydelį ir atėję į mūsų svetainę, vartotojai puls pirkti.

Dėl šios priežasties į GDN ataskaitas būtina žiūrėti visai kitaip nei į paieškos kampanijų rezultatus (be abejo, galite žiūrėti ir taip pat, bet pažadu, kad dūsausite ir raukysitės). Štai keletas metrikų, kurias reikėtų turėti galvoje vertinant GDN kampanijas:

– SKLAIDA. Čia reikėtų atkreipti dėmesį į parodymus (įprastinius ir unikaliems vartotojams). Kuo platesnę auditoriją mes užgriebiame, tuo daugiau vartotojų apie mus sužino. Be abejo, taikymas skirtingoms auditorijoms – būtinas. Be to, nepamirštame pažiūrėti ir Reach & Frequency: šitaip sužinosime, kiek unikalių vartotojų ir kiek kartų vidutiniškai vienas unikalus vartotojas matė mūsų skelbimus.
– KOKYBĖ. Jei norime pažiūrėti, ar mūsų „baneriukai“ atkreipia pakankamai dėmesio, išsitraukiame ataskaitas su CTR ir Relative CTR. Paspaudimų ir parodymų santykis svarbus ir paieškos kampanijose, tačiau turbūt ir arkliui aišku, kad GDN‘e jis niekada, niekada nebus toks aukštas. Relative CTR leidžia palyginti mūsų skelbimų CTR su konkurentais (nebūtinai tiesioginiais, tačiau konkuruojančiais dėl tos pačios auditorijos).
– POVEIKIS. Be abejo, konversijų metrikos parodo, kiek kartų ir kaip efektyviai buvo pasiektas galutinis tikslas, tačiau su GDN kampanijomis BŪTINA atsižvelgti į view-through konversijų tipą. View-through konversijos mums atskleis tikrąją tiesą apie mūsų GDN kampanijos poveikį ir parodys, kaip konvertavo mūsų banerius pamatę vartotojai, kurie nepuolė konvertuoti vos pamatę skelbimą. Taip pat labai svarbu pažiūrėti, kaip kito užklausų su prekiniu ženklu skaičius: jei GDN kampanija tikrai efektyvi, tų užklausų skaičius turėtų išaugti, o išaugęs brand‘o užklausų skaičius, žinoma, reiškia didėjantį susidomėjimą ir augančią konversijų tikimybę.

Naudokim GDN kampanijas! Jos geros, jos naudingos ir jos vertos mūsų dėmesio. Tik susimildami, vertinkite jas skirtingai nei paiešką. Skrisdami lėktuve ar nuėję į greito maisto restoraną nesitikėkime žvakių šviesos ar austrių, tada nereikės ir raukytis :).

Blogo įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

10 − two =