Paskelbta

Kaip nereklamuoti vogto dviračio: neigiami raktažodžiai

Kiekvienas turim teigiamų ir neigiamų savybių. Tai pasakytina ne tik apie žmones. Štai, kad ir mano šunys, dėl kurių esu pametus galvą: Jumis – mielas, paklusnus, mandagus ir nuolatos ieškantis šilumos bei paguodos. Visiškai teigiamas šunytis, neturintis jokių blogų savybių.


Tačiau dar yra Runa – baisi vagilė, akiplėša, knarkia kaip traktorius, suėda Jumio maistą, raunasi pjauti 4 kartus didesnį kaimynų šunį, knisa žemes iš mamos vazonų ir dėl savo šunybių nė kiek nesigaili. Kalė.

Tai štai, apie teigiamus ir neigiamus reikalus kalbant, tempiu visą rašinėlį link Google AdWords ir neigiamų raktinių žodžių. Nežinau, kodėl juos taip keistai išvertė, juk jie tikrai nėra kažkuo blogi. Ar pastebėjote, kad niekas nesako „teigiami raktiniai žodžiai“ arba „positive keywords“? Neteisybė. Neigiami raktažodžiai yra reikalingi kaip oras, kaip vanduo, kaip vilkai, miško sanitarai.

Neigiami raktažodžiai turi dvi puikias savybes, be kurių Google AdWords pasaulis būtų ne toks tobulas:

  1. Jie saugo reklamuotojų pinigus ir nerodo skelbimų tiems, kurie ieško nevisai susijusių su reklama dalykų
  2. Jie saugo vartotojų nervus ir nerodo skelbimų, kurie jiems neįdomūs.

Daugelis darome klaidą manydami, kad neigiami raktiniai žodžiai reikalingi tik tada, kai dirbame su broad match raktažodžiais. Nea, taip nieko nebus: jie reikalingi ir prie broad match modifier, ir prie phrase match. Kodėl? Tuoj parodysiu.

Tarkime, pardavinėjate dviračius. Naujus hipsteriškus miesto dviračius su stilingais krepšiukais priekyje, į kuriuos galėtų tilpti koks nususęs Briuselio grifonas. Minčių eiga turbūt bus tokia:

Pabūti Google miestelyje Mountain View ir nepasidaryti nuotraukos su šitokiu dviračiu - tas pats, kas būti Vilniuje ir nepamatyti Gedimino pilies.

  1.  Jums neįdomūs klientai, kurie ieško pigių nenaujų dviračių. Ką darysite? Taip, pridėsite sąrašiuką neigiamų raktažodžių, pavyzdžiui, „nenauji“, „dėvėti“.
  2. Tada pagalvosite, kad gal jums neįdomūs ir pirkėjai ne iš Vilniaus. Turbūt pirma pridėsite raktažodžius su Vilniumi, bet pamatę, kad visiškai  negaunate srauto, paliksite „nauji dviračiai“ ir kaip neigiamus raktinius žodžius panaudosite visų kitų Lietuvos miestų sąrašą. Taip nustosite rodyti skelbimus tiems, kurie žūtbūt nori nusipirkti naują prabangų dviratį Ukmergėje, bet neapribosite jų rodymo tik sostinėje: galbūt koks ukmergiškis visai pasiruošęs palėkti iki Vilniaus autobusu, o grįžti – dviračiu.
  3. Atsidarysite Keyword Planner įrankį, kuris jums pasiūlys įvairius raktažodžių variantus: „kalnų dviračiai“, „dviračiai treniruokliai“, „vaikiški dviračiai“, „elektriniai dviračiai“ ir panašius. Turėsite gražų papildymą neigiamų raktinių žodžių sąrašui: „kalnų“, „treniruokliai“, „vaikiški“.
  4. Paleisite kampaniją, po savaitės pasižiūrėsite į „search terms“ ataskaitą. Ten matysite įdomybių: jūsų brangiųjų dviračių skelbimus tikrai bus paspaudęs vienas kitas dviračių dalių ieškotojas. Pridėsite ir juos.Viskas? Nea.
  5. Jūs tikrinsite „search terms“ periodiškai, ir periodiškai pridėsite į neigiamus raktažodžius vis daugiau žodžių, nes žmonės ieško neįtikėtinų dalykų. Ir tikriausiai niekada nepasieksite tobulumo, kai toje ataskaitoje nebeliks jokių kabliukų, bet reikia stengtis. O štai priežastis, dėl kurios sakau, kad žmonės ieško neįtikėtinų dalykų, pagal kuriuos tikrai nenorite reklamuotis:

Kažkodėl esu tikra, kad ši parduotuvė neprekiauja vogtais dviračiais :)

Nepamirškite neigiamų raktažodžių ir jokiais būdais nelaikykime jų blogais. Gal juos vaikystėj kas nors skriaudė, gal jiem šiaip kokia nelaimė nutiko, kad jie liko taip pavadinti. Nebūkime negatyvūs!

Turite savų būdų neigiamų raktažodžių paieškai? Pasidalinkite!

Įrašo autorė: sertifikuota Google trenerė Milda Prušinskaitė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

4 × 3 =