Paskelbta

Kūryba iš 95 simbolių, arba kaip išspausti varškę iš… nieko

Vakar užmigau veidu į savo telefoną, beskaitydama straipsnį apie Amish bendruomenes. Amišai – tai čia tie religiniai kaimeliai, kurių žmonės kilę iš Šveicarijos, bet kai juos ėmė persekioti dėl pernelyg griežtų pažiūrų, jie po truputį persikėlė į JAV ir dabar gyvena Pensilvanijoje, Indianoje ir dar šen bei ten. Geriau jie žinomi dėl savo neįprastos išvaizdos, išlikusios dar iš XVII a.: skrybėliuoti barzdylos vyrai, moteriškės pilkomis ilgomis suknelėmis, jokių automobilių, telefonų ir kitų mums įprastų dalykų. Jie vis dar važinėjasi arklių traukiamais vežimaičiais stato, gamina valgį ir gyvena taip, lyg laikas beveik neegzistuotų. Prisiminiau ta proga ir Weir Al Yankovic klipą „Amish Paradise:

Mūsuose juk irgi dar yra visokių archaiškų dalykėlių. Pavyzdžiui, varškės spaudimas: imi surūgusį pieną, kaitini puode, tada imi marlės gabalą, dedi į sietą, nuvarvini, va jums varškė. Net turint labai ribotus resursus, galima prisigalvoti bet kiek įdomybių.

Bet ko aš čia apie tuos amišus ir varškę? Aš juk apie reklamą paieškos sistemose turėčiau rašyt. Na gerai, parašysiu ir apie ją.

Tai štai, darbuojantis su AdWords, viena iš ypatingai svarbių užduočių yra parašyti gerus tekstus, kad vartotojai norėtų spausti ant skelbimų. Štai ką rašo Google AdWords pagalbos žinynas:

Norint efektyviai pasiekti potencialius klientus, jūsų teksto skelbimai turi būti konkretūs, atitinkantys, patrauklūs ir suteikiantys galimybių.

 

Atrodo, nieko ypatingo ir nereikia, bet kodėl tada kartais taip nuobodu būna žiūrėti į tuos skelbimus?

Pavyzdys. Ieškojau kažkada dažų sienoms. Na, kokių nors kitokių negu naudojau iki šiol, kad būtų įdomiau gyvent. Pora skelbimų ir paieškos rezultatų:

dazai

Na ir kuo šitie du skiriasi? Ant kurio spausti? Man pasidarė liūdna, taigi nespaudžiau nei ant vieno, nuvažiavau ir nusipirkau senus gerus dažus, su kuriais viskas aišku.

Iš vienos pusės, turime tik 95 simbolius (25-35-35, na ir dar į display URL galima prikabinti šį bei tą) ir gausybę informacijos: pranašumą prieš konkurentus, akcijas, aukštą kokybę, greitą pristatymą. Iš kitos pusės, jei visi ims ir pradės rašyti tokius skelbimus, jie visi atrodys vienodai.

Išeitis yra: naudokitės skelbimų plėtiniais, kurie ne tik praplės skelbimo vietą, bet dar ir pagerins kokybės balus. Štai dažniausiai naudojami, bent jau Lietuvoje:

  • Callout extensions gali laisvai sutalpinti standartinę „tvarkingą“ informaciją: greitą pristatymą, originalias prekes, aukščiausią kokybę (kaip tai PUSIAU padaryta antrajame skrynšoto skelbime).
  • Call extension skirtas telefono numeriui (beje, ar žinojote, kad telefono numerio į skelbimus rašyti nevalia, reikia naudotis būtent šiuo plėtiniu?).
  • Sitelink extensions – vienas svarbiausių plėtinių. Jame sugrūsite papildomas nuorodas į susijusius produktus, paslaugas, kontaktus ar akcijų puslapį. Tik patarimas: nenaudokite jų bukai, geriau atitaikykite juos kiekvienai skelbimų grupei.
  • Apps extensions labai pravers, jei turite mobiliąja programėlę: įmeskite šį plėtinį, ir vartotojai galės greitai ir patogiai susiinstaliuoti ją savo įrenginy.
  • Locations extensions skirti tiems, kuriems svarbu, kad klientai rastų verslo fizinį adresą: jeigu plėtinys yra, bus rodomas adresas arba net nuoroda, kaip iki to adreso nusigauti.

Jokiais būdais nesakau, kad reikia atsisakyti  tų senųjų pilkųjų skelbimų: palikite juos, bet parašykite 1-2 naujus ir leiskite jiems prasisukti vienodomis apsukomis. Naujuose skelbimuose sugalvokite ką nors neįprasto: jeigu turite fainus pardavėjus dažų parduotuvėje, tegul tai atsiranda ir skelbimo tekste. Kam reikalingi plaunami sienų dažai? Gal kad vaikų piešiniai ar delniukų atspaudai nusišveistų? O gal parėję iš lauko šunys trinasi į sienas barzdomis, palikdami purvinus pėdsakus? Tai ir surašykit, kad maža nepasirodytų:

dazai1

Moralas: Pabūkite amišai ir BANDYKITE ir tų keliasdešimties simbolių išspausti tiek, kiek įmanoma ir dar truputį daugiau. Matysit, kad neveikia – išjungsit (tam ir yra rotacija AdWords sistemoje), bet dažnai tokie nurauti tekstai pritraukia daugiau dėmesio nei dar viena -30% nuolaida.

Na, o jei norite daugiau sužinoti apie skelbimų rašymą ir apskritai apie interneto reklamą, labai kviečiame dalintis patirtimi ir ieškoti naujovių mūsų MOKYMUOSE. Registruokitės, ar kažką 🙂