Paskelbta

Nenusilaužkit galvos bėgiodami tamsoje. AdWords ir Analytics sujungimas

Kaip prasidėjo jūsų metai? Mano – su trenksmu: po naujametinio pasisėdėjimo su bičiuliais nuėjau miegoti apie 5 valandą ryto, o 7 valandą mane pažadino keistas garsas: kažkas virtuvėje šniokštė lyg krioklys, lyg smarkus lietus ar kažkas panašaus. Mečiau savo gerą spalvotą sapną į šalį ir tamsoje pasileidau bėgti į virtuvę.

Pakeliui nusimušiau kelį į lovos kampą, užlipau ant po kojomis pasipainiojusios apsimiegojusio Jumio, kuris inkšdamas pasitraukė į šalį, tada atsitrenkiau į durų rankeną, tada – į dar vienas atidarytas duris, ir galų gale pasiekusi virtuvę ir uždegusi joje šviesą išvydau, kad per lempos laidą visu pajėgumu vanoja vanduo, gaubtas tapęs panašus į dušo galvutę, o grindys per 2 cm apsemtos vandens. Tik vėliau išsiaiškinau, kad virš manęs gyvenanti kaimynė audringai atšventė naujametį, grįžo namo, paleido vandenį į vonią ir nuėjo prigulti.

Braidydama po apsemtą butą, pasijutau maždaug kaip mano krabas Tomas Antrasis (Antrasis, nes Tomas Pirmasis pastipo)
Braidydama po apsemtą butą, pasijutau maždaug kaip mano krabas Tomas Antrasis (Antrasis, nes Tomas Pirmasis pastipo)

Kodėl aš jums visa tai rašau? Pirmoji priežastis – aš tiesiog mėgstu pasakoti savo nesėkmes, nes tada jos pasidaro bent kažkiek juokingos, o antroji – bėgimas tamsoje ir trankymasis į sienas man šį tą primena.

Ar esat kada nors krapštę Google AdWords paskyrą, kuri buvo nesusieta su Google Analytics? Jei ne, tai linkiu, kad jums niekada netektų patirti, kas tai yra. Jei teko, žinote tą bejėgiškumo jausmą, kai leidi reklamą, sulauki paspaudimų, o tada susimąstai, ar tikrai geriausią CTR turintys raktiniai žodžiai ir skelbimų tekstai atveda daugiausiai pirkėjų. O jei du raktažodžiai turi vienodą CTR, tai kuris iš jų geriau konvertuoja? O kiek apskritai konversijų buvo iš AdWords? Kaip svetainėje elgiasi lankytojai, už kurių kiekvieną aš moku pinigus? O kas, jei…

Leidžiant AdWords reklamą, tokie klausimai anksčiau ar vėliau iškyla (jei neiškyla, tai labai blogai ir reikėtų pagalvoti apie agentūros arba AdWords specialisto pagalbą). Tokie klausimai – puikus būdas pasitikrinti savo reklamos kokybę ir jos naudą. Tokie klausimai – kelias į sėkmę, bet yra viena sąlyga: į šiuos klausimus reikia žinoti atsakymus.

Google Analytics turime daugelis (juk turime, taip?) ir žinome, kad būtent ši sistema parodo, kaip elgiasi mūsų svetainės lankytojai. Iš jų elgesio galime spręsti, kur jie stringa, į tai reaguoti ir gerinti svetainės veikimą. Matydami Google AdWords duomenis, galite reaguoti į Analytics pateikiamus  duomenis ir optimizuoti reklamą ne tik žiūrėdami į apgailėtiną CTR, bet atsižvelgdami į JAU nuėjusių į svetainę lankytojų elgesį:

  • Kaip veikia reklama skirtinguose miestuose? Galbūt verta atsižvelgti ir sumažinti/padidinti kainos nustatymus tam tikroms vietovėms?
  • Kokiu metu lankytojai peržiūri daugiausiai prekių? Ar tik nereikėtų reklamos sustabdyti nuo 22val ir paleisti jos 7 ryto, o pietų metu padidinti CPC?
  • Ar tikrai raktiniai žodžiai, atvedantys daugiausiai lankytojų, yra pelningi?
  • Kaip veikia AdWords lyginant su kitais reklamos kanalais?
  • Kaip konvertuoja lankytojai, nukreipiami į skirtingus puslapius?

Čia tik 5 klausimai. Jų gali būti ir 50, ir 500, priklauso nuo patirties, kampanijų dydžio ir sugedimo laipsnio.  Nesujungus AdWords ir Analytics paskyrų, šie klausimai taip ir liks neatsakyti, o jūs ir toliau melsitės CTR rodikliui tikėdamiesi, kad jeigu kažkas jau teikėsi paspausti ant  skelbimo, tai GAL ką nors ir nusipirks.

Be šitos akivaizdžios naudos, AdWords ir Analytics sujungimas jums leidžia štai ką:

  • Susigalvoti balažin kokių konversijų (5 peržiūrėti puslapiai? Kodėl ne?) ir jas importuoti į AdWords
  • Pažvelgti į tam tikrus Analytics duomenis tiesiog sėdint AdWords pusėje
  • Kurti ir perkurti remarketingo sąrašus tiesiog Analytics‘uose, o po to juos panaudoti AdWords reklamai
  • Prisijungus prie Analytics, matyti AdWords išlaidas, paspaudimų kainas ir kitas gėrybes, o tai reiškia, kad nereikia šokinėti nuo sistemos prie sistemos tam, kad pamatytumėt bendrus skaičius, nebent kažko labai jau mandro prisigalvosite.

Taigi jei dar nesate sujungę AdWords ir Analytics paskyrų, geriau niekam apie tai nepasakokit, o tyliai nueikit ir PADARYKITE TAI. Instrukcijos angliškai ir lietuviškai. Užteks tamsoje trankytis į sienas, gerbiamieji! Šalia visų naujametinių pasižadėjimų, pridėkite dar vieną: „būtinai sujungsiu Google AdWords ir Google Analytics paskyras, o tada paoptimizuosiu taip, kad visiems akys ant kaktos iššoks.

Be abejo, labai kviečiu prisijungti prie Digital Academy mokymų, kurių metu pasakojame ir kalame visokius įdomius reikalus ir neaplenkiame šios temos, tad jei norite (juk norite?) sužinoti daugiau apie sujungimo naudą, tai susiraskite sau tinkamą temą, o tada – susitiksime ten!

Linkiu jums gražių, sėkmingų, darbingų, pelningų, šviesių ir sausų metų!