Paskelbta

Remontas, statybos ir geras tinklapis

Jeigu skaitote šį blog’ą nuolat, turbūt prisiminsite mano įrašą iškart po naujamečio, kuriame pasakojau apie AdWords ir Analytics sujungimą ir apie krioklį mano bute. Tai štai, atėjo laikas remontuoti!

Vien nuo minties apie remontą man darosi gera. Tiesą sakant, per 8 metus gyvenimo šiame bute niekada dorai remonto ir neužbaigiau: vis atsirasdavo, ką patvarkyti, perdažyti, pagriauti ar pristatyti. Dabar atėjo laikas apipiltoms luboms. Tiesą sakant, aš būčiau tyliai padažius užpiltas vietas ir laukus pavasario, bet čia atėjo mano mielas bičiulis Dima ir pasakė:

– Milda, nesvaik ir nechaltūrink. Lubas reikia sutvarkyti NARMALIAI!

Narmaliai tai narmaliai, tada jau ne tik lubas tvarkom, bet ir sienas iš naujo glaistom, šveičiam ir perdažom. Kol iš Dimos mokiausi nebobiško sienų glaistymo, į galvą sulindo dar viena beprotiška paralelė: kaip ir kodėl atnaujinama interneto svetainė. Anksčiau ar vėliau ateina laikas ją susikurti arba pakeisti, ir dažniausiai neapsiribojama vien tik perdažymu ar papildomo paveiksliuko/meniu punkto pakeitimu. Žmonės paprasti: jei jau keistis, tai iš pagrindų, NARMALIAI.

Štai ir visai neliūdna brigada NARMALIAI – meistras ir pameistrys. Rankos po glaistymo šiek tiek drebėjo, tai fokusą selfyje kažkur pamečiau.

Jei galvojate artimiausiu metu tai padaryti, aš jums turiu kelis dalykus, kuriuos reikėtų turėti galvoje.

  1. Tikslinė auditorija
    Kai buvau nulindus paklausyti Dariaus Bagdžiūno mokymų „Website Fundamentals„, vienas iš pratimų buvo išsigryninti, kokia mūsų tinklapio auditorija, o pagal ją vėliau spręsti, ką ir kaip jame piešti, rašyti ir siūlyti. Jeigu aš esu Milda, butas yra skirtas man, o aš turiu du šunis, kurie pareina iš lauko ir visada pravažiuoja nevisai švariomis barzdomis per sienas, man reikia lengvai ir dažnai plaunamų dažų, pageidautina baltų. Jeigu turite tinklapį, skirtą žmonėms, ieškantiems durų, jis turėtų aiškiai parodyti, kuo jūs užsiimate ir kuo būsite patogūs savo lankytojams.
  2. Aiški žinutė
    Nuėję į bet kurią svetainę lankytojai turėtų žinoti, ką joje ras. Kaip nuėję į Senukus žinom, ko ten tikėtis (juk varškės ar kopūstų ten nevažiuojame?), taip ir tinklapio tema ir paskirtis turėtų būti aiški.
  3. Patogi navigacija
    Labai svarbu, kad lankytojas nepasimestų. Jei svetainė pristato dizainerio darbus – prašom, štai galerija. Lempų parduotuvė? Štai stalinės, va ten – pakabinamos, čia sieninės, o jeigu turi pinigų ir nežinai, ko nori – spausk ant  AKCIJOS. Aiškus meniu, kuris nedingsta iš akių, lengvai randami produktai/paslaugos, patvirtinimas po pirkimo
  4. SEO dalis
    Be abejo, norisi, kad visi žinotų įmonės pavadinimą, net jei jis yra UAB „Spjaudgauduva“. Bėda ta, kad vartotojai dažniau ieško ne įmonės pavadinimo, o paslaugų. Taigi tik nepasakokit pasakų, kad jūsų SEO geras, nes pagal įmonės pavadinimą esate pirmoje vietoje – dar to betrūko, kad nebūtumėt! Užsiimkit patys, prašykit draugų arba samdykitės meistrus – lankytojams vienodai. Lankytojams svarbu rasti tai, ko jie ieško, jums svarbu, kad ieškantys jūsų paslaugų rastų būtent jus.
  5. O kaip su dizainu?
    Jeigu būčiau statybininkas, pasakyčiau, ką galvoju apie dizainą nevisai cenzūriškai, bet esu tik AdWords specialistė, tai kultūringai sakau, kad esmė tokia: dizainas svarbu tiek, kiek nepykina vartotojų ir jiems netrukdo šlaistytis po svetainę. Suderintos spalvos, logotipai nuotraukos, slideshow. Bet jei atvirai, ne dizaino pavėpsoti ateina lankytojai, nebent jis yra labai kvailas ar pilnas klaidų, tada jau „viral’as“ garantuotas.

Dalykai, kurių siūlyčiau vengti:

  1. Mados klyksmai
    Šiuo metu daug tinklapių kuriami viename puslapyje, o scroll’as yra pagrindinė navigacija. Čia pavarysiu labai subjektyviai, bet mane net nupurto tokie tinklapiai. Jie nėra nei patogūs, nei lengvai pritaikomi SEO, nei naudingi. Jie nervina, juose nuolat pasimetu ir tik pamačius, kas čia per paukštis, noriu tuoj pat jį palikt ir eiti atgal į Google spausti ant kito rezultato. Būna išimčių, kai tokios svetainės tinka vartojimui, bet mažai.
  2. „Tuoj bus“ 
    Naudoji meniu, randi įdomų punktą, spaudi ant jo, atsidarai ir matai: „informacija ruošiama“. Ar sunku paslėpti punktą, kol paruošit informaciją, o tada jį padaryti matomą visiems? Nesunku. „Tuoj bus“ puslapiai yra apgailėtina praktika, slėpkit juos kur giliau!
  3. „Tuoj užsikrausiu“
    Ilgai besikraunantys puslapiai yra blogai ne tik dėl SEO reikalų, AdWords ad rank’o ir kitų daugiau mažiau techninių dalykų. Ilgai besikraunantys puslapiai užknisa vartotoją, jis nenori laukti, jis nori informacijos čia ir dabar. Jeigu lankytojui bus greičiau grįžti į Google, spustelėti ant kito rezultato ir jį atsidarius perskaityti, jis taip ir padarys, patikėkit.
  4. „Tuoj užsidirbsiu“ 
    Priklausymas kuriam nors reklamos publisher’ių tinklui garantuoja šiokias tokias pajamas. Oh yeah? Na, bent jau domenui ir hostingui kasmet susimokėti tai užtenka. Oh yeah? Nepersistenkite su baneriais. Vienas kitas – ok, bet pagalvokite, ar tikrai verta užgrūsti svetainę reklama, jei per dieną turite kokį 50 lankytojų. Kiek per metus sulauksite paspaudimų ant baneriukų ir kiek pinigų uždirbsite? NEKAŽKĄ. Google Adsense tinklas – geras reikalas, jis didina Google Display Network, kuriame rodoma reklama, bet su juo reikia mokėti elgtis. Su kitais – taip pat. Geriau jau pritraukti vieną kitą klientą.
  5. „Kam  tau adresas, tu taip atvažiuok“
    Vienas iš labiausiai erzinančių reikalų svetainėse – sunkiai randami kontaktai ir telefono numeriai. Jie turi lįsti į akis, nuolat būti prieš nosį ir kviesti susisiekti. Įsivaizduokite, kad vidury miško, spaudžiant -25 laipsniams pagedo jūsų automobilis, ir reikia greitai išsikviesti pagalbą. Čia baisu, aplinkui staugia vilkai, kažkas sušnara krūmuose, sparčiai temsta, o jūs per savo mobiliaką niekaip nesugebate rasti pagalbos numerio. Sėdint šiltai namuose ar darbe drama mažesnė, bet kantrybė greitai senka. Kas nutinka? Ir vėl klavišas „Back“, vėl Google, vėl kitas paieškos rezultatas.

Nesvarbu, ar tiesiog padažysite svetainės įtrūkimus ir nešvarumus, ar išgriausite ir mūrysite ją nuo pamatų, darykite viską, kad joje būtų gera ir patogu. Linkiu susirasti tokius  dizainerius, programuotojus, rašytojus ir kitus profesionalus, kuriais galėtumėte džiaugtis kaip aš džiaugiuosi savo bičiuliu Dima. Linkiu, kad viskas būtų NARMALIAI ir niekas neprichaltūrintų! 🙂

Na, o jei norite daugiau sužinoti apie svetainių kūrimą ir jų pritaikymą vartotojams, visada prašom į Digital Academy mano jau minėtus mokymus – Website Fundamentals. Bagdžiūnas kietas, jis labai daug žino, labai įdomiai pasakoja ir labai protingai pataria, tai tikrai nenusivilsit. 🙂