Paskelbta

Sapnai ir dinaminis raktinių žodžių įterpimas, arba dar viena priežastis ir būdas neerzinti konkurentų

Šiąnakt nubudau išpilta šalto prakaito.

Sapnavau, kad tuoj tuoj sodins į kalėjimą. Mačiau savo kameros vaizdą, spyruoklinę lovą, grotas, apmusijusias sienas. Labai baisėjausi ir vis klausiau – nejaugi viskas tik dėl to, kad panaudojau savo kliento konkurento pavadinimą skelbime? Rimtai?!

O sapnas buvo toks: turėjau klientą Jurgį, kuris internetu pardavinėjo televizorius. Aš apie televizorius nenusimanau visiškai, man tie plazminiai šmazminiai visai vienodai rodo (tiesą sakant, pati naudoju ir dulkes šluostau nuo 1997 metų gimimo Daewoo su integruotu VHS kasečių grotuvu – čia ne sapnas, o tikrovė), bet ar reikia nusimanyti apie televizorius, jeigu nori juos parduoti? Taigi ne – užtenka veikiančios kliento Jurgio svetainės, Google AdWords paskyros reklamai leisti ir Google Analytics rezultatams peržiūrėti ir išvadoms pasidaryti.

Kaip žinia, nuėjus į bet kokią televizorių e-parduotuvę paprastai galima rinktis bent jau iš kelių dešimčių skirtingų gamintojų ir modelių. Iš kitos pusės – jei nori kaip įmanoma tiksliau pritaikyti Google skelbimus klientui, pageidautina, kad skelbimuose lankytojai matytų būtent tai, ko ieško Google.

Kai įsivaizduodavau, kiek laiko truktų sukurti skelbimą kiekvienam modeliui, pradėdavo suktis galva, dėl to naudojau dinaminį raktažodžių įterpimą (išvertus į žmonių kalbą – Dynamic Keyword Insertion, arba DKI).

Priminsiu, kas yra DKI: tai galimybė automatiškai įterpti raktažodį iš jūsų AdWords paskyros tiesiai į skelbimo tekstą. Puft, ir yra. Pavyzdys:

Štai turiu AdWords skelbimų grupę “LCD televizoriai”, kurioje surašytos štai tokios frazės:

“geri LCD televizoriai”
“sony LCD televizoriai”
“LCD televizoriai akcija vilniuje”

Be abejo, galiu kiekvieną šių raktažodžių mestelti į atskiras skelbimų grupes ir kiekvienai parašyti po keletą skelbimų, tačiau tingiu, todėl sudedu visus juos į vieną skelbimų grupę ir panaudoju štai tokius kringelius:

{KeyWord: LCD Televizoriai}
LCD TV nuo 200€.
Spalis – Puikus laikas pirkti!
jurgio-tv.lt/televizoriai

Kas nutinka, kai kažkas į Google paiešką įveda frazę “geri LCD televizoriai”? Mato skelbimą

dynamic-keyword-insertion-dinaminis-raktazodziu-iterpimas-pavyzdys-1

Taigi paprasta: jei vartotojo paieška sutampa su mano paskyroje esančiu raktiniu žodžiu, panaudojus DKI skelbimas išmes būtent tą raktažodį, kurį įvedė vartotojas. Naudinga? Taip. Patogu? O taip! Paprasta? Naa.. kai įpranti… 🙂

Bet grįžkim prie mano košmaro. Jau turbūt supratote, kad sapne neramumų turėjau dėl DKI, ir štai kodėl: matot, aš turėjau skelbimų grupę, kurioje buvo ne tik “geri”, “sony” ar “akcija”: viena skelbimų grupė buvo paskirta kliento Jurgio parduotuvės konkurentų pavadinimams. O tai reiškia, kad įvedus į paiešką konkurento parduotuvės pavadinimą “Petro TV krautuvė” skelbimas taip ir atrodė:

dynamic-keyword-insertion-dinaminis-raktazodziu-iterpimas-pavyzdys-2

Lietuvos įstatymai naudoti konkurentų pavadinimus kaip raktažodžius leidžia, tačiau naudoti juos skelbimų tekstuose – šiukštu! Šiuo atveju klientas Jurgis turi bjauroko būdo konkurentą Petrą, kuris pagūglino savo krautuvės pavadinimą ir pamatė Jurgio skelbimą, kuriame neapdairiai panaudojau DKI. Petras, kaip jau minėjau, yra bjauraus charakterio, todėl vietoje to, kad gražiuoju paprašytų skelbimą išimti, iškart ėmėsi teisinių veiksmų, o aš tuoj atsidursiu kalėjime ir tupėsiu jame kol supūsiu.

Gerai, kad tai buvo tik sapnas: paprastai tokie ginčai išsisprendžia taikiai, tačiau moralas toks: niekada, NIEKADA nenaudokite DKI dirbdami su konkurentų raktiniais žodžiais. Skelbimai su DKI puikiai tinka neutralioms frazėms, ir jei turite išmonės parašyti gerus tekstus – būtinai juos išbandykite.

Jumis (kairėje) yra tikras, kad nenaudoja DKI su konkurentų raktiniais žodžiais, todėl gali miegoti ramiai. Tuo tarpu Runa guli ir svarsto, ar tikrai nepadarė jokios klaidos. Per tuos DKI – vienos bėdos!

Trumpa atmintinė naudojantiems DKI:

  • AdWords sistema nelabai supranta lietuvių kalbos linksnių, todėl apdairiai rašykite tekstus ir paisykite gramatikos. Verta pagalvoti, ar tikrai skelbime derinsis linksniai, ar skelbime tikrai norėsite matyti sveplai parasytus zodzius;
  • Formulėje {keyword:jūsų raktažodis} po dvitaškio rašote frazę, kuri bus rodoma skelbime tokiu atveju, jei raktažodis iš skelbimų grupės, kurį įveda į Google paiešką vartotojas, netilps į standartinę teksto eilutę (25 simbolius antraštėje arba po 35 simbolius aprašymo eilutėse);
  • DKI galima naudoti bet kurioje tekstinio skelbimo vietoje ir nebūtinai tik vieną sykį (tik neįsijauskite per daug, kad liktų vietos reklaminei žinutei);
  • Dinamiškai įterpiami tekstai turi atitikti Google reklamos politiką, taigi turėkite tai omenyje prieš tokiu būdu reklamuodami suaugusiems skirtus produktus ir paslaugas 🙂

Daugiau informacijos apie dinaminį raktažodžių įterpimą Google AdWords žinyne – anglų ir lietuvių kalbomis

Ir dar… nesėdėkite prie AdWords tiek, kad tektų košmarus sapnuoti!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

5 × 5 =