Paskelbta

Vėjai niekadėjai, arba gyvenimas po dešinės pusės Google skelbimų panaikinimo

Pavasaris šiom dienom vis kyšteli pro debesis špygą ir vėl pasislepia. Žiūrėk, išeini perpiet – saulė šviečia, oras kažkoks nuskaidrėjęs, rūpesčiai atsitraukę. Praeina valanda – ir vėl debesys vėl sniegas, lietus ar dar kas nors bjauraus. O tada vėl viskas iš pradžių. Ir vėjas. Vėjas panašaus lygio  kaip tas, kurį AdWords specialistų erdvėje sukėlė Google, nurėždami visą dešinįjį paieškos skelbimų bloką ir palikdami juos tik viršuje ir apačioje.

Vėjas toks, kad plaukai šiaušiasi panašiai kaip ir sureagavus į šį pokytį:

Plaukai šiaušiasi

 

Visą savaitgalį buvo apėmus toks keistas neramumas: kas dabar bus? Kiek kainuos paspaudimai – juk jie turėtų brangti, ir gana smarkiai. Kaip bus su mažaisiais reklamuotojais, negalinčiais sau leisti didelių biudžetų ir brangių paspaudimų, kurie buvo įpratę tūnoti dešinėje pusėje ir laukti eilėje, kol kas nors suras jų skelbimą ir paspaus? Darbe su kolegomis spėliojome, kiek dabar šoktels  vidutinis CPC, tai svyravome nuo 30 iki 70%. Tada perskaičiau dar kelis gan protingus šaltinius ir apsiraminau. Žiūrėkit, kas vyksta:

  • Nebelieka senų gerų skelbimų dešinėje, kurie kadaise buvo Google AdWords vizitinė kortelė (kai reikėdavo kam nors pamėginti išaiškinti, ką aš dirbu, tai sakydavau, kad „Nu žinai, kai ko nors ieškai Google, tai būna rezultatai per vidurį ir rezultatai šone. Tai va, aš tuos šoninius rezultatus savo klientam rašau);
  • Lieka skelbimai viršuje (3-4vnt.) ir apačioje (3vnt., kurių beveik niekas nespaudžia);
  • Taigi vietoj buvusių 11 skelbimų Google rezultatuose turime daugiausiai 7. Nemenkai padidėjus konkurencija, taip?

Čia jau šakės, ar ne?

Kas blogai:

  • Taip, blogai mažėliams, kurie buvo pratę tenkintis 5-6 pozicijomis, kurios, be abejo, kainavo mažiau. Dabar teks arba bandyti muštis dėl top 4, arba sėdėti rezultatų apačioje, kur šansai.
  • Didysis pralaimėtojas po šio atnaujinimo yra SEO: jei anksčiau pirmoji pozicija reiškė labai daug, tai dabar ji realiai lieka 3-4 vietoje, po padidėjusiu skelbimų kiekiu.
  • Digital Academy laikas atnaujinti slaidus, nes na kaip čia rodysi tuos šoninius skelbimus, jeigu jų nebėr 🙂

Kas gerai:

  • Viršuje rodomuose skelbimuose bus rodomi plėtiniai (taigi jeigu kas nors netyčia dar jų nenaudojate – PRADĖKITE)
  • CTR’ai žada smarkiai išaugti. Logiška, nes viršuje rodomus skelbimus spaudžiame per daug negalvodami.
  • Su paaugusiais CTR’ais, yra didelė tikimybė, kad turėsime aukštesnį kokybės balą (quality score), kuris, žinia, turi įtakos skelbimų reitingui ir paspaudimo kainai.
  • Norėdami išplaukti į paviršių kuo pigiau, aktyviau dirbsime su paskyromis ir skirsime daugiau laiko reklamos tikslumui (nuo to klientams ir šiaip gūglintojams bus tik geriau).

Ką čia daug pripasakosi: galim piktintis šiuo atnaujinimu, galim jo nekęsti, keikti ir skųstis, bet šiaip ar taip teks su juo susitaikyti: prieš vėją nepapūsi, o jei pūsi, tai gali sau barzdon prispjauti. Tegul tampa šitas pasikeitimas visiems reklamščikams postūmiu tobulinti savo reklamines kampanijas, tegul kyla skelbimų kokybė, ir viskas šitoj srity bus gerai.

Be abejo, reikia paminėti, kad Digital Academy turime AdWords mokymus, kuriuose viską papasakosim, pamokysim ir pasidalinsim savo patirtimi. Jūs tik ateikit.